Borgågemenskapen dryftar församlingsliv
Kyrka. Borgågemenskapen, det vill säga de anglikanska, baltiska och nordiska kyrkornas ledande biskopar samlas i Borgå 12–13 oktober.
7.10.2009 kl. 00:00
Energidrycker diskuteras i Borgå
Samhälle. Barn- och ungdomsarbetsledare från hela Borgå stift samlas 6-8 oktober till rådplägningsdagar i Borgå.
7.10.2009 kl. 00:00
Musikerhjärtat klappar för utslagna
Människa. – Det fina med att vara kantor är att man möter människor i olika livssituationer. Satt jag bara hemma och komponerade skulle världen snart bestå av bara notblad och mikrofoner.
8.10.2009 kl. 00:00
Lagstadgad medmänsklighet
Ledare. Både officiella och inofficiella rapporter om brister i åldringsvården ledde nyligen till en interpellation med åldringsvården som tema.
8.10.2009 kl. 00:00
Attityd
Marina Wiik. Måste journalister vara sensationslystna, elaka och opålitliga för att respekteras?
8.10.2009 kl. 00:00
Djupsjöbacka installerades i Johannes
Kyrka. Gamla kyrkan i Helsingfors var välfylld när teologie doktor Stefan Djupsjöbacka av biskop Gustav Björkstrand senaste söndag installerades till Johannnesförsamlingens första kyrkoherde.
6.10.2009 kl. 00:00
FMS stipendiat doktorerade i Helsingfors
Teologi. Finska Missionssällskapets stipendiat Chen Xun doktorerade i teologi vid Helsingfors universitet den 3 oktober.
6.10.2009 kl. 00:00
Vigsel för samkönade par till svenska kyrkomötet
Kyrka. Äktenskapet öppnas för par av samma kön och Svenska kyrkan ska ansöka
om vigselrätt. Det föreslår gudstjänstutskottet i Svenska kyrkan i sitt
betänkande till kyrkomötet.
5.10.2009 kl. 00:00
Vigsel av samkönade par till svenska kyrkomötet
Kyrka. Äktenskapet öppnas för par av samma kön och Svenska kyrkan ska ansöka
om vigselrätt.
5.10.2009 kl. 00:00
Utlandshjälpen stöder offren i Indonesien
Samhälle. Kyrkans Utlandshjälp beviljar 50 000 euro ur sin katastroffond för att
hjälpa offren för onsdagens jordbävning på ön Sumatra i Indonesien.
3.10.2009 kl. 00:00
Husdjur med till kyrkan i USA
Samhälle. Flera kyrkor i USA ordnar välsignelseakter för husdjur i början av oktober, rapporterar Dagen.
4.10.2009 kl. 00:00
Kyrkan populär på svensk bokmässa
Samhälle. Svenska kyrkans program på bokmässan i Göteborg lockade mer än 11 000 besökare, rapporterar Svenska kyrkan.
2.10.2009 kl. 00:00
FMS stöder översvämningsoffer
Samhälle. Störtregnen har åstadkommit stor skada i Tarza i södra Mauretanien. Finska Missionssällskapet (FMS) har beviljat 30 000 euro i katastrofhjälp för översvämningsoffer via Lutherska världsförbundet.
2.10.2009 kl. 00:00
Baptister och lutheraner samtalade
Kyrka. Att ekumeniskt möta invandrare är en utmaning för både lutheraner och
baptister. Frågan diskuterades vid det femte teologiska samtalet mellan
baptister och lutheraner den 22-23 september i Österhankmo utanför Vasa.
1.10.2009 kl. 00:00
Mainosta Kyrkpressen.fi sivuilla
Voit myös mainostaa Kyrkpressen-tabloidissa, lue lisää.
Miksi?
Kyrkpressen.fi-sivujen kuukausittainen kävijämäärä on 200 000. Sivusto avattiin maaliskuussa 2007. Ensimmäiset 18 kuukautta toivat sivuille yli 140 000 uniikkia vierailijaa. Viikoittain uniikkeja kävijöitä on 4000 ja kuukausittain 14 000. Keskinmäärin sivuilla viihdytään runsaat 7 minuuttia ja käydään kuudella sivulla. Kyrkpressen.fi-lukijat ovat uskollisia: lukijoista noin 70 % on säännöllisiä kävijöitä.
Tilastoja ajalta maaliskuu 2007 - syyskuu 2008:
140 000 uniikkia kävijää
3 miljoonaa sivujen latausta (ei sis. hakurobotteja)
Liikenne lisääntyy jatkuvasti. Vuosi 2007 oli loistava aloitusvuosi, mutta kauden rauhallisin kuukausi (heinäkuu 2008) on silti vilkkaampi kuin vuoden 2007 vilkkain kuukausi.
Keskimääräinen oleskeluaika on noin 7 minuuttia
Tuoreet uutiset päivittäin
Yli 12 000 blogikirjoitusta, ja 30 000 kommenttia
Vaikutusalueena koko Suomen ruotsinkeliset ja kaksikieliset alueet (ks. kartta vuodelta 2008)
Tavoitteenamme on luoda ilmoittajille näkyvyyttä niin, että myös lukijat viihtyvät sivuilla. Jos banneri tuotteineen herättää mielenkiintoa ja kohdesivu vastaa asiakkaan odotuksia, uskomme että tavoitat kohderyhmäsi.
Ilmoituskoot ja hinnat
Ilmoitusten hinta lasketaan tuhatta näyttöä kohden, CPM (Cost Per Thousand). Minimimäärä on 50 000 näyttöä, mikä vastaa voin viikkoa banneripaikalla B. Banneripaikojen A ja C ilmoitukset ovat vaihtuvia. Ilmoituksen näkyvyysaika näyttökertaa kohden määräytyy banneripaikan ilmoitusten kokonaismäärän mukaan. Näyttöjen määrä paikoilla A ja C on siis muuttumaton, mutta näyttöjen nopeus vaihtelee.
Alla näet ilmoitusten paikat. Tarjoamme kolmea vaihtoehtoa: paikka A (yläbanneri), paikka B (palsta) ja paikka C (alabanneri). Myös puolikas B-paikka on mahdollinen (B2).
Banneri-
tyyppi
CPM
(hinta/1000)
50 000
näyttöä
100 000
näyttöä
200 000
näyttöä
A - 450 x 150 px
6 €
300 €
510 €
840 €
B - 180 x 150 px
4 €
200 €
340 €
560 €
B2 - 180 x 75 px
2,5 €
125 €
212,50 €
350 €
C - 468 x 60 px
4 €
200 €
340 €
560 €
Flash-banneri, jossa liikkuva kuva ja/tai ääni + 20 %.
Tiedoston koko ja formaatti
Valmis JPG-, GIF- tai Flash-tiedosto. Tiedoston tulisi olla mahdollisimman kevyt.
Malli
Maksimikoko
A
35 Kt
B
20 Kt
C
25 Kt
Flash-tiedostot
kuvataajuus enintään 18 fps (frames per second)
maksimipituus 30 sek
ääni saa kuulua vain silloin, kun hiirtä liikutetaan ilmoituksen päällä
Vinkkeä verkkomainontaan
Yleisimmät formaatit ovat JPG ja GIF. Näistä kevyempi GIF soveltuu yleensä paremmin verkkokäyttään. GIF-kuva koostuu 256:sta väristä, mikä usein riittää hyvin verkkomainontaan. GIF-tiedostossa myös teksti erottuu paremmin. Jos kuvassa on liukuvia eli gradient-värejä, tai jos valokuvassa on pieniä yksityiskohtia, ei GIF-formaatti riitä. Tällöin voit kokeilla JPG-muotoa. JPG voidaan pakata. Noin 65 %:n pakkaus riittää, eikä kuvan laatu kärsi.
Käytä Photoshopissa toimintoa "save for web" ja kokeile eri pakkausprosentteja, kunnes kuvan laatu on tyydyttävä. Varmista samalla, että tiedosto noudattaa kyrkpressen.fi-sivujen ilmoittamia kokorajoituksia.
Liikkuvan ilmoituksen huomiarvo on huomattavasti suurempi kuin liikkumattoman kuvan. Ilmoituksesta tulee helposti levoton tai räikeä, joten liikkuvan ilmoituksen valmistus vaatii taitoa. Helpoin animaatio tehdään animoiduilla GIF-kuvilla. Toinen tapa on tehdä Flash-animaatio.
Tarvitsetko apua ilmoitustuotantoon? Suosittelemme verkkomainontaan perehtynyttä mainostoimistoa. Myyntiosastomme voi tarvittaessa auttaa löytämään sopivan yhteistyökumppanin.
Muistathan myös, että sivun, jolle banneri johtaa, on pidettävä asiakkaan mielenkiintoa yllä. Vasta silloin ilmoituksesi tuottaa tulosta.
IAB Suomi, infoa alalta
Aineiston jättöpäivä ja loppuarviointi
Aineiston tulee olla meillä 3 työpäivää ennen kampanjan aloituspäivämäärää. Tällöin takaamme, että ilmoitus julkaistaan määräpäivänä. Lähetä ilmoitus sähköpostitse osoitteeseen annons@kyrkpressen.fi. Liitä mukaan seuraavat tiedot:
Yhteyshenkilö ja yhteystiedot (puh)
Laskutusosoite
Toivomasi banneripaikka
Kuinka monta näyttöä haluat
Julkaisupäivä
Mille sivulle banneri johdetaan (URL)
Ilmoitusmyynnistä voit bannerikampanjan loputtua kysyä lopullista klikkausmäärää.
Ota rohkeasti yhteyttä
Ota epäröimättä yhteyttä myyjiimme: Björn Sten 0400 012 390, Leif Westerling 050 329 4444 tai Jonny Åstrand (06) 347 0608.
Teknisissä kysymyksissä avustaa verkkotoimitus osoitteessa webred@kyrkpressen.fi
1.10.2009 kl. 00:00